Silnik pochodzi z Fiata Punto I, ma 1248 cm3 pojemności i 86 KM mocy. Kupiłem go ze sprzęgłem, kolektorem wydechowym, kompletnym układem ssącym, łącznie z wtryskami, komputerem i wiązką elektryczną. Rozrusznik i alternator pasuje z seicento, z tym że pod alternator trzeba podłożyć tulejki dystansowe (14mm), ponieważ przy silniku jest inne koło pasowe. Tym samym trzeba zeszlifować łapę silnika, inaczej będzie tarł o nią pasek alternatora. Sprzęgło pasuje od silnika 1.1, jednak proponuje założyć od 16v, ponieważ jest większe i mocniejsze. Należy pamiętać że komputer trzeba rozkodować i wyjąć immobilajzer z samochodu przed podłączeniem akumulatora.
Poniżej zdjęcia silnika 1.2 16V.
Przed wymianą silnika warto wymienić pasek rozrządu i uszczelki spod których widoczny jest wyciek oleju. Mamy silnik na wierzchu więc będzie to o wiele prostsze niż przy silniku zamontowanym w samochodzie. Na tym etapie można również pomalować lub wypolerować elementy silnika. Ja pomalowałem blok silnika i miskę olejową, ponieważ zaczynały korodować.
Tak wyglądał samochód podczas swap'a.
A teraz pod maską mam coś takiego.